NA CO?
- zakup / montaż gruntowych pomp ciepła: pompy ciepła grunt/woda, woda / woda z osprzętem, zbiornikiem akumulacyjnym / buforowym, zbiornikiem ciepłej wody użytkowej z osprzętem;
- zakup / montaż pompy ciepła typu powietrze/powietrze (w systemie centralnym obsługujący cały budynek) z osprzętem;
- zakup / montaż pompy ciepła typu powietrze/woda z osprzętem, zbiornikiem akumulacyjnym/buforowym, zbiornikiem cwu z osprzętem.
W budynku mieszkalnym jednorodzinnym nie może znajdować się (również w okresie trwałości inwestycji) źródło ciepła na paliwo stałe.
DLA KOGO?
Dla właścicieli lub współwłaścicieli jednorodzinnych budynków mieszkalnych. Wnioskodawcą musi być osoba wskazana w pozwoleniu na budowę lub zgłoszeniu budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego.
1. Przez nowy budynek mieszkalny jednorodzinny rozumie się budynek, w przypadku którego na dzień składania wniosku o dofinansowanie:
- nie złożono zawiadomienia o zakończeniu budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub nie złożono wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie
- złożono zawiadomienie o zakończeniu budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego nie wcześniej niż 01.01.2021 r. lub złożono wniosek o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie nie wcześniej niż 01.01.2021 r.
2. Wnioskodawca musi być wskazany jako nabywca / odbiorca na fakturze lub równorzędnym dokumencie księgowym – w przypadku różnicy w osobie Wnioskodawcy a nabywcy / odbiorcy należy załączyć stosowne oświadczenie.
ILE?
Dofinansowanie w formie dotacji do 30% albo do 45% kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 21 tys. zł na jedną współfinansowaną inwestycję. Wysokość dofinansowania uzależniona będzie od rodzaju zainstalowanej pompy ciepła oraz posiadania przez wnioskodawcę karty dużej rodziny.
Pompa ciepła gruntowa – nie więcej niż 21 000 zł
Pompy ciepła powietrzne – nie więcej niż 7 000 zł
Nabór wniosków odbywa się w trybie ciągłym od 29.04.2022 r. do 31.12.2026 r. lub do wyczerpania dedykowanej puli środków. Wnioski przyjmowane są wyłącznie w wersji elektronicznej przez GWD
TERMINY
Nabór wniosków odbywa się w trybie ciągłym od 29.04.2022 r. do 31.12.2026 r. lub do wyczerpania dedykowanej puli środków.
ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU
- pozwolenie na budowę lub zgłoszenie budowy;
- zawiadomienie o zakończeniu budowy lub decyzja o pozwoleniu na użytkowanie – jeśli dotyczy
- charakterystyka energetyczna budynku lub świadectwo charakterystyki energetycznej1;
- protokół odbioru – załącznik nr 2 do Programu Priorytetowego „Moje Ciepło”;
- faktura lub równorzędny dokument księgowy2;
- potwierdzenie dokonania płatności;
- karta produktu i etykieta energetyczna zakupionej i zamontowanej pompy ciepła;
- oświadczenie o posiadaniu zgód: współwłaściciela/wszystkich współwłaścicieli budynku – jeśli dotyczy
- skan Karty Dużej Rodziny (dwie strony) – jeśli dotyczy3;
- pełnomocnictwo do złożenia wniosku o dofinansowanie – jeśli dotyczy;
- oświadczenie dotyczące nabywcy wskazanego na fakturze lub równorzędnym dokumencie księgowym – jeśli dotyczy;
- oświadczenie Wykonawcy do faktury – jeśli dotyczy
- inny dokument (m.in. niezbędna dokumentacja geologiczna dla gruntowej pompy ciepła) – jeśli dotyczy.